יום שלישי, 14 בפברואר 2012

גם בעסק משפחתי אמא היא קודם כל אמא...

"אני רוצה לדעת אם תוכלי לעזור לנו לשתף פעולה יחד, ביני, בין בעלי לבין הבנים שלי. יש לי תחושה שהדברים הולכים קצת לאיבוד ואני חוששת מאוד למשפחה שלי". כך התחילה שיחת טלפון לפני כשבועיים ימים שבעקבותיה נולדה פגישת היכרות מעניינת עם בעלי עסק משפחתי. שיחה זו כמו האירה לי בבת אחת את אחת מהנחות היסוד בתת המודע שלי, זו שבסופו של דבר הפכה למודעת יותר ויותר.


שמתי לב שנשים רבות מתקשרות אלי לבדוק אפשרות לשפר אווירה ויחסים בעסק מתוך דאגה אימהית לעסק שברשותם. הקריאה הייתה מעצם היותן אמהות ורק אחר כך שותפות לעסק. הרגש האימהי אשר מגדל, מחנך ילדים, ומאגד את כל בני המשפחה יחד, הוא זה שממשיך גם בעולם העסקי, גם כאשר מנהלים עסק משפחתי.
אני מוצאת שתפקידה של האמא בעסק המשפחתי מורכב יותר שכן הוא כולל את הדאגה לשלמות העסק וגם למשפחה. 



hAND-in-Hand


חלוקת התפקידים ה"מסורתית" כפי שקיימת בקרב המשפחות (עדיין היום וזאת על פי מחקרים עדכניים ביותר) מוכיחה שהאמא תופסת מקום של מפרנסת שניה אך כאשר מסיימת את יום עבודתה מחכה לה משרה נוספת והיא משרת אם-הביית, אותה משרה אשר בה היא ממשיכה לטפל ולדאוג לבני המשפחה.

אמהות בעסקים משפחתיים נמצאות בעצם תחת מטריית השמירה והדאגה במשך כל היום שכן בעסק הן דואגות לבני המשפחה והן ממשיכות כך גם בבית. כך יוצא שאמא בעסק משפחתי תישא את התפקיד במסגרת העסק אותו היא אמורה לבצע (כספים, ניהול, משאבי אנוש ועוד) אבל במקרה של חיכוכים היא זו אשר תנסה לפשר ולדאוג לפתור בעיות אלו כדי שלא יפגעו בשלמות המשפחה ולא יגלשו לעולם הבית הפרטי.

התפקיד שהן לרוב תופסות הוא תפקיד המגשר, זה אשר מקשיב לשני הצדדים ולרוב מנסה להדגיש בפני כל צד את יתרונות השני ואת צורות הסתכלותו. ככלל, זהו תפקיד חשוב במיוחד בעסקים אלו ורצוי שזו תרכוש כלים מקצועיים כדי שהלה יבוצע בצורה מקצועית ואמינה ככל האפשר.

התפקיד הנשי - אימהי בעסק משפחתי חשוב מאין כמותו ועוזר בסופו של דבר בין הקונפליקטים שעלולים לצוף במהלך העבודה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה