יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

הדרך להשגת מטרות בחיים

יש לנו חלום...חלום שאנחנו רוצים להגשים, חלום שיכול להיות כל דבר שאנו רוצים להביא לביטוי במציאות של החיים שלנו: אם זה להקים עסק, ללמוד מקצוע חדש, למצוא זוגיות, לעבור בית או לתקן יחסים עם האנשים שסובבים אותנו. בעצם מדובר בכל מטרה שאנחנו רוצים להשיג ושאנו מאמינים שתביא אותנו למקום טוב יותר. 
הדרך להשגת מטרות אינה פשוטה כלל והיא כוללת בתוכה עליות ומורדות אך בסופו של דבר היא אינה בלתי אפשרית, נהפוך הוא! היא אפשרית אך דורשת התייחסות למספר נקודות שכדאי שלא לפספס אותן ולהתייחס אליהן בצורה רצינית.

במאמר הבא אציג את הדרך שיכולה להביא להגשמת החלום. אני מאמינה שבעזרת דוגמאות לומדים הכי טוב ולכן הדוגמה בה אני משתמשת היא הקמת עסק כאשר ברור ומובן הוא שאין זה משנה באיזה עסק מדובר. 


בהירות. היום אנחנו שומעים ומשתמשים הרבה במילה "חזון" ואין ספק שזו מילה גדולה ורחבה, לעיתים אפילו גדולה מידי. אם נפשט מושג זה לפרוטות נמצא שהכוונה היא להצבת מטרה ברורה, מטרה שבה נוכל לענות בצורה פשוטה: האם אנחנו באמת יודעים מה אנחנו רוצים להשיג. הנקודה היא חשובה וקריטית! כי כשהדרך לא ברורה מתקבלות הרבה תשובות לשאלה: מה אני רוצה להשיג?. 



יכולות לפני שנפתח את העסק נבדוק האם יש בידינו את היכולת להקים עסק, והכוונה היא לידע בתחום, לפחות ידע התחלתי, ידע מקצועי אשר יאפשר לי להתחיל להשתלב בעולם. האם אני מבינה את המוצר או השירות ומסוגלת לייצר או למכור אותו ללקוחות שלי. לעיתים אני פוגשת בעלי עסקים שלא מכירים את המוצרים שלהם ומתפלאים לאחר מכן שאין להם מכירות. אם אתה לא מבין את המוצר כיצד אתה יכול למכור אותו? 

ריכוז ומיקוד לצורך הצלחת העסק מחויב שבעל העסק יהיה מרוכז וממוקד כל כולו בעשייה ולמידה תוך כדי עשיה. ריכוז ומיקוד הם התכונות שמבדילות בין מצליחן לבין מי שלא מצליח כיוון שאם תשים את כל המיקוד על התחום שבו אתה רוצה להצליח ותעשה פעולות בהתאם (לא רק חשיבה חיובית) בסופו של דבר תצליח. העניין הוא שכל ההתחלות קשות ולכן אם בתחילת הדרך המיקוד מתבסס בתחום מסוים וזה לא הולך, לא צריך להרים ידיים, צריך להמשיך ולמקד עד אשר מצליחים.



תובנות העשייה מזמנת לנו תובנות תוך כדי פעולה. התובנות הם שיעור שבא לדייק אותנו לעבר המטרה שלנו. לדוגמא: אם בתחילת הדרך להקמת העסק הבנתי שאני צריך למכור לשוק מסוים אזי תוך כדי תנועה אני מבין שהשוק קטן ואני חייבת להגדיל לשוק נוסף. לא צריך לכעוס על כך שלא זיהיתי את זה קודם, אלא פשוט להתקדם לעבר השוק הבא שאני רוצה לכבוש. גם אם לעיתים השיעור כואב בכיס זה לא נורא...צריך פשוט להמשיך.

יצירתיות לפעמים זה המפתח להצלחה או לכישלון של עסקה, זוגיות, קניית רכוש או כל דבר שעולה בדעתכם. יצירתיות! היכולת לנתח את המצב מכמה פנים ולא רק מפן אחד ואז לנסות לפתור אותו ולא לקבל אותו כמו שהוא. יצירתיות היא יכולת שנולדים איתה אבל בהחלט שאפשר לפתח אותה. כל מה שצריך זה להתאמן הרבה ולא להיבהל כאשר אתם חווים מצב חדש שאתם לא ממש יודעים מה לעשות בו.

התחשבות באחרים בתהליך להשגת המטרה נצטרך לעיתים להעזר באנשים נוספים אבל יכול מאוד להיות שיקרה גם ההיפך והוא שאנו שלא במזיד נפגע באנשים אחרים שהם האנשים הכי קרובים לנו. צריך לקחת זאת בחשבון

עקביות מילת מפתח נוספת שקיימת כאשר החזון ברור. כאשר אין חזון ברור, גדול, ענק, כזה שלא יגמר אף פעם אז אין עקביות אבל כאשר יש כזה אז יש עקביות, הצעדים נעשים עקב בצד אגודל.


 הדרך להגשמת חלומות רצופה אתגרים אך עם התוויית דרך ברורה ואמונה ביכולות ניתן למצוא את שביל הזהב להצלחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה