יום חמישי, 18 באפריל 2013

עמותת פעמונים


אני מתנדבת ב"פעמונים" כבר 4 שנים ורוצה לומר שאלו הן ארבע שנים של נתינה מכל הלב.

אני נהנית כל פעם מחדש לגלות כמה מילה אחת במקומה, אשר לא באה מתוך מאמץ עילאי אלא בשיא הטבעיות, מצליחה לשנות ולו במעט את עולמו של האחר. כאן מותר לי לציין כי גדולים מאתנו אמרו ש... ששינויים גדולים מתחילים משינוי אחד קטן. 




אז מי זו העמותה הזו עם השם המוזר הזה? פעמונים? ולמי הם בדיוק מצלצלים בפעמונים? 

האמת היא שאף פעם לא שאלתי מה מקור השם, אני רק יכולה לנחש אבל לא באמת יודעת.






העמותה, אשר קיימת כבר 16 שנים, כוללת קבוצה רחבה ומגוונת של מתנדבים המסייעים למשפחות לכלכל את ביתם בצורה נכונה ומאוזנת או במילים אחרות: מלמדת משפחות לחיות במסגרת התקציב והאפשרויות שיש ברשותם. אין הכוונה רק ללמד איך לצמצם הוצאות או להגדיל הכנסות אלא לפעמים ללמד את המשפחה לחיות תחת מודעות של צריכה נכונה וקניה חכמה. 

ניקח לדוגמה משפחה שמוציאה כל חודש 2000 שח עבור סיגריות (מקרה אמיתי!) כאשר ההכנסה החודשית של שני בני הזוג היא 10000 שח!!!. במקרה כזה נשים את הזרקור על ההוצאה הגדולה של המשפחה (כי לא תמיד הם מודעים שככ הרבה כסף הולך על סיגריות) ולאחר מכן נדון ונטפל בנושא עד שנגיע להסדר בשיתוף עם בני המשפחה להקטנת הסכום החודשי לסכום סביר יותר ומתקבל על הדעת, בין היתר נמליץ על הליכה לגמילה מעישון שגם עוזרת למצב הכלכלי וגם לבריאות :-)





אני חווה רגעים של הצלחה שבהם רואים שהצלחנו (יחד) להניע משפחה ממקום פחות טוב למקום טוב יותר. להניע אדם אחד זה לא פשוט אז להזיז משפחה זה המון!.





יש גם כמובן רגעים של אכזבה, תחושת כישלון או תחושה של חוסר אונים, בעיקר מול חוסר המוטיבציה של המשפחה לצאת מהמקום הלא טוב שבו היא נמצאת לעבר מצב משופר. הייתי אומרת שזה סוג של יאוש מהול לעיתים בעצלות וחוסר אמונה אבל כאן המקום לומר שבכל נקודה כזו צריך לפרוס בפני המשפחה את נקודות החוזקה ונקודות האור שיאפשרו להם בסופו של דבר לזוז למקום טוב יותר.

ומה אומר על המתנדבים (חוץ ממני כמובן...)? אנשים מצויינים! אותם אנשים שמחליטים לתת מהידע שלהם כדי לעזור למשפחה אחרת. אנשים טובים, ערכיים, שמוכנים לתת והרבה. צעירים ופנסיונרים, עובדים ומובטלים, אנשים בתחילת הדרך ובאמצע הדרך, כל מיני אנשים טובים שרוצים פשוט לעזור....איזו חוויה רוחנית זו לעבוד עם אנשים שכל כולם נתינה.






אז דיברתי הרבה ועכשיו לעבודה ! אני מצרפת את הלינק של האתר עבור מי שרוצה להתנדב או לבקש עזרה בנושא וכמובן למי שיש שאלות בנושא מוזמן ליצור עימי קשר ואני אשמח לענות ולעזור   http://www.paamonim.org.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה